Beskrivelse af formål og læringsmål
|
||
Beskrivelse
|
Skriv selv
her!
|
|
Forløbets formål
|
Hvad er formålet med forløbet?
Hvad sigter forløbet imod?
Eksempler: At give generel viden om et emne, at give
mulighed for videre uddannelse, at sikre den almene dannelse, at give
muligheder i erhvervslivet osv.
Der kan angives mere end ét formål
|
Modulet har som formål at udvikle kompetencer hos de
studerende således, at de bliver i stand til at forstå terminologier indenfor
sikkerhed og sundhed på arbejdspladsen. Samt at de studerende vil være i
stand til at afdække behov og analysere sikkerheds- og
sundhedsledelsessystemer ud fra standarder og gældende lovgivning.
|
Forløbets læringsmål
|
Hvad er læringsmålene for forløbet?
Hvad skal de lærende specifikt kunne, når de har været
igennem forløbet?
Eksempler: Anvende centrale ord og begreber, analysere og
diskutere indhold, kommunikere omkring et indhold osv.
Der kan angives mere end ét mål
|
Viden og forståelse:
·
Skal have viden om og kunne reflektere over
fagets teorier og metoder, deres virksomhedsteoretiske afsæt samt deres
anvendelse i praksis
·
Skal have viden om arbejdsmiljø som en del
af CSR, virksomhedens sociale ansvarlighed, samfundsengagement og
samfundsansvar
·
Skal have viden om Arbejdsmiljøloven, dens
formål og indhold samt betydning for virksomheden
·
Skal have viden om og forståelse for
betydningen af virksomhedens sikkerheds-og sundhedspolitik, sikkerhedskultur
og kollektivets/individets betydning herfor
·
Skal have viden om systematisk
arbejdsmiljøledelse efter anerkendte standarder samt organisering af
arbejdsmiljøarbejdet, APV, risikovurderinger og dokumentation heraf
·
Skal have viden om sundhedsøkonomi,
integration af sundhedsfremme og arbejdsmiljø og effekterne for både samfund
og virksomhed
|
Analyse af de lærendes forudsætninger
|
||||
Fokuspunkt
|
Hvordan
vurderes forudsætningerne at være?
|
Hvilke
problemer kan dette medføre for forløbet?
|
Hvordan
imødekommes disse problemer?
|
|
Sociale forudsætninger
|
Vurdering
|
Problem
|
Indsats
|
|
· Alderssammensætning
|
||||
· Kønssammensætning
|
||||
· Etnisk, geografisk og socioøkonomisk
sammensætning
|
||||
Faglige forudsætninger
|
Vurdering
|
Problem
|
Indsats
|
|
· Uddannelsesbaggrund og basalt
færdighedsniveau (læse/skrive/regne m.m.)
|
||||
· Erhvervsmæssig baggrund
|
||||
· Fortrolighed med faget/emnet
|
||||
· Barrierer og ressourcer i forhold
til at arbejde med emnet
|
||||
E-lærings forudsætninger
|
Vurdering
|
Problem
|
Indsats
|
|
· Fortrolighed med computere og andet
teknisk udstyr
|
||||
· Fortrolighed med brugen af
forskellige programmer, e-læring og den anvendte e-læringsplatform
|
||||
· Barrierer og ressourcer i forhold
til at arbejde med e-læring
|
Analyse af underviserens forudsætninger
|
||||
Fokuspunkt
|
Hvordan vurderes forudsætningerne at være?
|
Hvilke problemer kan dette medføre?
|
Hvordan imøde-kommes disse?
|
|
E-lærings forudsætninger
|
·
Fortrolighed med brugen af computere og andet
teknisk udstyr
|
|||
·
Fortrolighed med brugen af e-læring, den anvendte e-læringsplatform
og de forskellige programmer der skal anvendes
|
||||
·
Kendskab til det e-læringsmateriale der skal
anvendes
|
Samlet
forløb
|
Forklaring
|
Skriv selv
|
|
Omfang
|
Over hvor mange uger og/eller lektioner løber forløbet?
|
||
Emne
|
Hvilket emne skal forløbet omhandle?
|
||
Formål og
læringsmål
|
Hvad er formålene med forløbet?
Hvad er læringsmålene for forløbet?
(Hent evt. disse oplysninger i skemaet til beskrivelse af
formål og mål).
|
||
Delforløb
|
Hvor mange dele består forløbet af?
|
||
Del af
forløb
|
Forklaring
|
Skriv selv
|
|
Emne
|
Hvilket (del-)emne skal denne del af forløbet omhandle?
|
||
Formål og mål
|
Hvad er formålene med denne del af forløbet?
Hvad er læringsmålene for denne del af forløbet?
|
||
Organisering
|
Hvor skal denne del af forløbet finde sted, og på hvilken
måde (tilstedeværelse eller netbaseret?)
Skal forløbsdelen afvikles synkront eller asynkront (hvis
netbaseret)?
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar