At blive dannet er at overskride sig selv og sin egen snævre verden for at tilegne sig den videst m

At blive dannet er at overskride sig selv og sin egen snævre verden for at tilegne sig den videst m
At blive dannet er at overskride sig selv og sin egen snævre verden for at tilegne sig den videst mulige horisont

onsdag den 21. marts 2018

edidaktisk overvejelse skema










Beskrivelse af formål og læringsmål

Beskrivelse
Skriv selv her!
Forløbets formål
Hvad er formålet med forløbet?
Hvad sigter forløbet imod?
Eksempler: At give generel viden om et emne, at give mulighed for videre uddannelse, at sikre den almene dannelse, at give muligheder i erhvervslivet osv.
Der kan angives mere end ét formål







Modulet har som formål at udvikle kompetencer hos de studerende således, at de bliver i stand til at forstå terminologier indenfor sikkerhed og sundhed på arbejdspladsen. Samt at de studerende vil være i stand til at afdække behov og analysere sikkerheds- og sundhedsledelsessystemer ud fra standarder og gældende lovgivning.


 Forløbets læringsmål
Hvad er læringsmålene for forløbet?
Hvad skal de lærende specifikt kunne, når de har været igennem forløbet?
Eksempler: Anvende centrale ord og begreber, analysere og diskutere indhold, kommunikere omkring et indhold osv.
Der kan angives mere end ét mål









Viden og forståelse:

·       Skal have viden om og kunne reflektere over fagets teorier og metoder, deres virksomhedsteoretiske afsæt samt deres anvendelse i praksis
·       Skal have viden om arbejdsmiljø som en del af CSR, virksomhedens sociale ansvarlighed, samfundsengagement og samfundsansvar
·       Skal have viden om Arbejdsmiljøloven, dens formål og indhold samt betydning for virksomheden
·       Skal have viden om og forståelse for betydningen af virksomhedens sikkerheds-og sundhedspolitik, sikkerhedskultur og kollektivets/individets betydning herfor
·       Skal have viden om systematisk arbejdsmiljøledelse efter anerkendte standarder samt organisering af arbejdsmiljøarbejdet, APV, risikovurderinger og dokumentation heraf
·       Skal have viden om sundhedsøkonomi, integration af sundhedsfremme og arbejdsmiljø og effekterne for både samfund og virksomhed




Analyse af de lærendes forudsætninger
 
Fokuspunkt
Hvordan vurderes forudsætningerne at være?
Hvilke problemer kan dette medføre for forløbet?
Hvordan imødekommes disse problemer?
Sociale forudsætninger

Vurdering
Problem
Indsats

·       Alderssammensætning



·       Kønssammensætning



·       Etnisk, geografisk og socioøkonomisk sammensætning



Faglige forudsætninger
 
Vurdering
Problem
Indsats

·       Uddannelsesbaggrund og basalt færdighedsniveau (læse/skrive/regne m.m.)



·       Erhvervsmæssig baggrund



·       Fortrolighed med faget/emnet



·       Barrierer og ressourcer i forhold til at arbejde med emnet



E-lærings forudsætninger

Vurdering
Problem
Indsats

·       Fortrolighed med computere og andet teknisk udstyr



·       Fortrolighed med brugen af forskellige programmer, e-læring og den anvendte e-læringsplatform



·       Barrierer og ressourcer i forhold til at arbejde med e-læring







Analyse af underviserens forudsætninger
 
Fokuspunkt
Hvordan vurderes forudsætningerne at være?
Hvilke problemer kan dette medføre?
Hvordan imøde-kommes disse?
E-lærings forudsætninger
·       Fortrolighed med brugen af computere og andet teknisk udstyr







·       Fortrolighed med brugen af e-læring, den anvendte e-læringsplatform og de forskellige programmer der skal anvendes







·       Kendskab til det e-læringsmateriale der skal anvendes









Samlet forløb

Forklaring
Skriv selv

Omfang
Over hvor mange uger og/eller lektioner løber forløbet?


Emne
Hvilket emne skal forløbet omhandle?


Formål og læringsmål
Hvad er formålene med forløbet?
Hvad er læringsmålene for forløbet?
(Hent evt. disse oplysninger i skemaet til beskrivelse af formål og mål).


Delforløb
Hvor mange dele består forløbet af?


Del af forløb
Forklaring
Skriv selv
Emne
Hvilket (del-)emne skal denne del af forløbet omhandle?

Formål og mål
Hvad er formålene med denne del af forløbet?
Hvad er læringsmålene for denne del af forløbet?

Organisering
Hvor skal denne del af forløbet finde sted, og på hvilken måde (tilstedeværelse eller netbaseret?)
Skal forløbsdelen afvikles synkront eller asynkront (hvis netbaseret)?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar