At blive dannet er at overskride sig selv og sin egen snævre verden for at tilegne sig den videst m

At blive dannet er at overskride sig selv og sin egen snævre verden for at tilegne sig den videst m
At blive dannet er at overskride sig selv og sin egen snævre verden for at tilegne sig den videst mulige horisont

fredag den 23. marts 2018

Undervisningsdifferentiering


Skriv i jeres blog om hvad I umiddelbart finder relevant i forbindelse med undervisningsdifferentiering.

Ingen elever lærer ens, og ingen har det samme med i den mentale skoletaske, både teknologiske og praktiske forudsætninger. Derfor er undervisningsdifferentiering et af lærerens væsentligste redskab.
jeg finder UVD rellevent i forhold til ellernes forskellighed og taksonomi, jeg mener at samspil og dynamik er en vigtig motivation for eleverne, om de modtager det fra læren eller hinanden. 

Hvilke erfaringer har du allerede?
jeg har oplevet en elev, over en 20 uger forløb, gået fra at være helt blank på fagligheden, til at rykke sig og overhale hele middel delen af klassen og rykke op i det stærke felt, 
jeg har også været ud for p.g.a af en flytning af arbejdes pladsen at jeg måtte differencer min undervisning da rammerne ikke var i orden.

Har du hørt om andre der bruger det?
ja det oplever jeg, men tit er det bare noget der sker tilfældigt. det er tid noget der opstår undervejs.

Hvad ville være godt i din undervisning og hvordan vil du gøre det?
det ville være godt men noget forberedelsestid og udvikle nogen læringsforløb og difference det eksisterende materiale, f.eks. digitalisering og flip classroom.  

Hvordan mener du teorien passer på dine egne erfaringer? 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar